Salgs- og leveringsvilkår

1. GENERELT

Følgende Salgs- og leveringsvilkår gjelder for kjøp av produkter via nettbutikken til Allstein AS på www.allstein.no.

Salgsbetingelsene, sammen med bestillingen du legger inn på nettsiden vår, som blir bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, utgjør avtalegrunnlaget for kjøpet.

Du må være over 18 år for å kunne handle med kort/kreditt i nettbutikken vår.

Vi leverer kun til fastlandet i Norge. Vi leverer ikke til Svalbard, Jan Mayen, Hopen, Bjørnøya

2. PARTER

Selger er: Allstein AS Nordlysveien 1 1543 Vestby med org.nr: 976467868 tlf: 22 32 10 10 e-post: post@allstein.no. Blir da kalt for «vi» eller «oss».

Kjøperen: er personen som handler i nettbutikken blir derfor kalt for «du» «deg» «din» eller «ditt».

3. PRISER

Alle priser i vår nettbutikk er oppgitt i Norske Kroner (NOK) og inkluderer mva.

4. BETALING

Vi tilbyr ulike betalingsløsninger i nettbutikken blant annet: Visa, Vipps og Klarna

5. ANGRERETT, RETURRETT OG ÅPENT KJØP I 14 DAGER

Som forbruker har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra du mottar varen, jfr angrerettsloven. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, må du kontakte oss på telefon eller e-post før du returnerer varen, og oppgi ordrenummer.

For at retur skal godkjennes, må varen være ubrukt og i original emballasje. Kjøper er ansvarlig for alle returkostnader. Vi er ikke ansvarlige for skader som oppstår under transporten ved retur, og heller ikke for skader på varen som er forårsaket av kjøperen.

Viktig merknad: Angreretten gjelder ikke for spesialtilpassede produkter, jf. angrerettloven § 22 bokstav e. Alle fliser i vår nettbutikk produseres etter bestilling og regnes som spesialtilpassede. Derfor er det ingen angrerett eller returrett på fliser bestilt fra Allstein AS.

For å se materialprøver av våre fliser kan du besøke vårt showroom i Vestby.

Dersom du ønsker å returnere/angre kjøpet, må varen du returnerer være ubrukt og i original emballasje. Du står selv ansvarlig for å dekke alle returkostnader. Selger står ikke ansvarlig for, og dekker derfor heller ikke, skader oppstått i transport ved retur av vare. Selger står heller ikke ansvarlig for skader forårsaket av kjøper og gir derfor ikke noen form for erstatning eller refusjon for dette.

6. REKLAMASJON OG MANGLER

Dersom du oppdager en mangel ved varen, må du melde fra til oss så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter mottak, i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dersom varen er mangelfull på grunn av forhold som kan tilskrives oss, vil vi velge mellom retting av mangelen, omlevering eller å gi prisavslag.

Omlevering eller retting skjer uten ekstra kostnader for deg som kjøper. For å benytte deg av reklamasjonsretten, kontakt oss på e-post: post@allstein.no eller telefon: 22 32 10 10. Reklamasjonsretten følger reglene i forbrukerkjøpsloven.

7. UNDERSØKELSE AV VAREN – VAREMOTTAK

Når du mottar en vare fra oss så er det viktig at du undersøker varen med en gang du har fått den levert. Sjekk om det du har mottatt stemmer med det du har bestilt. Hvis du har mottatt feil vare eller hvis mottatt vare har mangler, må du gi oss beskjed med en gang slik at vi kan rette det opp. Transportskader må avdekkes, dokumenteres og meldes innen 24 timer fra motatt vare.

8. FORSINKELSE

Ved forsinkelse gjelder reglene i kjøpsloven kapittel 5 om kontraktsbrudd fra selgers side. Dersom vi ikke leverer til avtalt tid, kan du, etter kjøpsloven, kreve heving av kjøpet eller erstatning, men vi anbefaler at du først kontakter oss for å finne en løsning.

9. RESERVASJON

Vi forplikter oss til å gi så korrekt informasjon som mulig om våre produkter, men vi tar forbehold om at feil kan forekomme. Dette kan inkludere:

Skrive- eller trykkfeil som kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til oppgitt informasjon i nettbutikken eller annen markedsføring.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen dersom produktet er utsolgt. I slike tilfeller vil vi informere deg om alternative produkter, og du har rett til å kansellere hele bestillingen og få refundert pengene.

På grunn av tekniske årsaker, samt variasjoner i skjermfarger, kan produktene avvike noe fra hvordan de fremstår på nettbutikken.

Vi tar forbehold om force majeure, som krig, naturkatastrofer eller andre forhold utenfor vår kontroll, som kan forhindre oss fra å oppfylle våre forpliktelser.


10. PRISENDRINGER

Prisene i nettbutikken kan endre seg, men prisen som oppgis i ordrebekreftelsen vil alltid være den gjeldende prisen for kjøpet. Eventuelle prisjusteringer etter ordrebekreftelse vil ikke påvirke din bestilling.