Salgs- og leveringsvilkår

GENERELT

Disse reglene (Salgs og leveringsbetingelsene) gjeller salg av produkter gjennom allstein.no.

Salgsbetingelsene sammen med bestillingen du legger inn på nettsiden vår, som blir bekreftet gjennom en ordrebekreftelse utgjør avtalegrunnlaget for å kjøpe.

Du må være over 18år gammel for å kunne handle med kort/kreditt i nettbutikken vår.

Vi leverer kun til fastlandet i Norge.

Vi leverer ikke til Svalbard, Jan Mayen, Hopen, Bjørnøya

PARTER

Selger er: Allstein AS Nordlysveien 1 1543 Vestby med org.nr: 976467868 tlf: 22 32 10 10 e-post: post@allstein.no. Blir da kalt for «vi» eller «oss». Kjøperen: er personen som handler i nettbutikken blir derfor kalt for «du» «deg» «din» eller «ditt».

PRISER

Alle priser i vår nettbutikk inkluderer mva. Prisene står oppgitt i norske kroner (NOK)

BETALING

Vi tilbyr forskjellige betalingsløsninger i nettbutikken blant annet: Visa, Vipps eller Klarna

ANGRERETT, RETURRETT OG ÅPENT KJØP I 14 DAGER

Som kunden vår har du 14 dager på å returnere en vare hvis den ikke samsvarer med forventningene dine. Da gjør du det slik, du kontakter oss først på telefon eller e-post forteller oss at du vil benytte deg av angreretten. Husk at du alltid skal oppgi ordrenummer slik at vi vet hvilken bestilling det gjeller. Hvis du ønsker å returnere må varen du returnerer vare ubrukt og i original emballasje. Du står selv ansvarlig for dekning av alle returkostnader. Selgeren står ikke ansvarlig og dekker ikke for noe som helst form for skader under transporten. Selgeren står heler ikke ansvarlig for skader forsaket av kjøperen og gir derfor ikke noe form for erstatning eller pengeretur. Du må alltid kontakte oss før du skal returnere. Retur uten å avtale med oss på forhånd krediteres ikke.

Returretten gjeller ikke spesialt bestilte produkter.

Vi driver ikke lager holdt av flisene våre vi bestiller kun den mengden kunden skal kjøpe. Derfor er flisene i nettbutikken vår spesialt bestilte og har der med ikke noe form for returrett eller angrerett. Er du usikker på hvordan de kommer til å se ut i virkeligheten, da kan du bare komme innom showrommet vårt. Vi befinner oss i Vestby under adressen: Nordlysveien 1.

REKLAMASJON OG MANGLER

Hvis det fremstår mangler etter levering av en vare må kunden innen rimelig tid gi oss beskjed om det slik at vi skal få mulighet til å løse problemet.

Du som kjøper har 14 dager fra datoen du mottar det du har bestilt på o gi oss beskjed hvis det er noe som ikke samsvarer med det du har bestilt. Hvis en så uheldig sitasjon oppstår og det ikke er din feil eller forhold fra din side, skal vi så fort det lar seg gjøre velge mellom retting av mangelen, omlevering av varen eller å kompensere med å gi prisavslag dersom du godtar det. Omlevering eller retting av feilen skal skje uten noe ekstra kostnad eller ulempe for deg som kunde. Hvis du ønsker å benytte deg av reklamasjonsrett må du ta kontakt med oss på e-post: post@allstein.no eller tlf: 22321010.

UNDERSØKELSE AV VAREN – VAREMOTTAK

Når du mottar en vare fra oss så er det ganske viktig at du undersøker varen med en gang du har fått den levert. Sjekk om det du har mottatt stemmer med det du har bestilt. Hvis du har mottatt feil bestilling eller feil vare må du gi oss beskjed med en gang slik at vi kan rette det opp.

FORSINKELSE

Vi følger kjøpsloven kapittel 5 krav om kontraktbrudd fra kjøperens side. Det gir allikevel ikke kjøperen rett til kansellering eller erstatning uten å ta kontakt med oss først.

RESERVASJON

Vi forplikter oss om å gi dag så korrekt informasjon om våre produkter i nettbutikken så mulig men, vi ønsker å ta forbehold om at feil kan forekomme. Det kan innebære:

-Skrive/trykkfeil som kan føre til at vi ikke kan levere i forhold til informasjon i nettbutikken markedsføringen eller andre måter.

– Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av den hvis produktet er utsolgt. Når en slik sitasjon oppstår så skal du som kunde selvfølgelig bli informert om det, også på samme tid få informasjon om hva vi kan tilby i stedet for. I en slik tilfelle har du som kunde mulighet til å bestemme om du godtar endringene vi tilbyr i stedet for den originale ordren din. Du skal også i slike tilfeller ha mulighet til å kansellere helle bestillingen og få pengene tilbake.

– På grunnen av tekniske årsaker og datamaskinens evne til å vise farger kan det hende at produktene ser litt annerledes ut i virkeligheten enn i nettbutikken (pc-skjermen).

– Vi ønsker også å forbeholde oss mot hendelser som ligger utenfor vår kontroll/ påvirkningsgrad for eksempel: Krig, jordskjelv, brann, andre naturkatastrofer og faktorer som kan forhindre oss fra å levere deg den beste kunde opplevelsen.

-Prisene i nettbutikken kan variere og endre seg, men det er alltid prisen som kommer fram på ordrebekreftelsen som gjeller.