Salgs- og leveringsvilkår
GENERELT
Følgende Salgs- og leveringsvilkår gjelder for kjøp av produkter via nettbutikken til Allstein AS på www.allstein.no.
Salgsbetingelsene, sammen med bestillingen du legger inn på nettsiden vår, som blir bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, utgjør avtalegrunnlaget for kjøpet.
Du må være over 18 år for å kunne handle med kort/kreditt i nettbutikken vår.
Vi leverer kun til fastlandet i Norge. Vi leverer ikke til Svalbard, Jan Mayen, Hopen, Bjørnøya
PARTER
Selger er: Allstein AS Nordlysveien 1 1543 Vestby med org.nr: 976467868 tlf: 22 32 10 10 e-post: post@allstein.no. Blir da kalt for «vi» eller «oss». Kjøperen: er personen som handler i nettbutikken blir derfor kalt for «du» «deg» «din» eller «ditt».
PRISER
Alle priser i vår nettbutikk er oppgitt i Norske Kroner (NOK) og inkluderer mva.
BETALING
Vi tilbyr ulike betalingsløsninger i nettbutikken blant annet: Visa, Vipps eller Klarna
ANGRERETT, RETURRETT OG ÅPENT KJØP I 14 DAGER
Som kunde har du 14 dager på å returnere en vare hvis den ikke samsvarer med forventningene dine. Dersom du ønsker å returnere en vare, må du først kontakte oss på telefon eller e-post og informere oss om at du vil benytte deg av angreretten. Husk at du alltid skal oppgi ordrenummer slik at vi vet hvilken bestilling det gjelder. Dersom du ønsker å returnere/angre kjøpet, må varen du returnerer være ubrukt og i original emballasje. Du står selv ansvarlig for å dekke alle returkostnader. Selger står ikke ansvarlig for, og dekker derfor heller ikke, skader oppstått i transport ved retur av vare. Selger står heller ikke ansvarlig for skader forårsaket av kjøper og gir derfor ikke noen form for erstatning eller refusjon for dette. Du må alltid kontakte oss før du skal returnere. Retur uten å avtale med oss på forhånd krediteres ikke.
OBS! Retur-/angreretten gjelder ikke for spesialtilpassede produkter. Alle fliser i vår nettbutikk produseres opp på bestilling og er således å betrakte som spesialtilpasset. Det er derfor ingen retur- eller angrerett på fliser bestilt fra Allstein AS.
Materialprøver på våre fliser kan du se i vårt showroom i Vestby.
REKLAMASJON OG MANGLER
Hvis det fremkommer en mangel på en levert vare må dusnarest, og senest innen 14 dager fra mottak, gi oss beskjed hvis det er noe som ikke samsvarer med det du har bestilt. Hvis en så uheldig sitasjon oppstår og feilen skyldes varen eller forhold fra selgers side, vil selger så fort det lar seg gjøre velge mellom retting av mangelen, omlevering av varen eller å kompensere med å gi prisavslag dersom kjøper godtar det. Omlevering eller retting av feilen skal skje uten noe ekstra kostnad eller ulempe for deg som kunde. Dersom du ønsker å benytte deg av reklamasjonsretten må du ta kontakt med oss på e-post: post@allstein.no eller tlf: 22321010.
UNDERSØKELSE AV VAREN – VAREMOTTAK
Når du mottar en vare fra oss så er det viktig at du undersøker varen med en gang du har fått den levert. Sjekk om det du har mottatt stemmer med det du har bestilt. Hvis du har mottatt feil vare eller hvis mottatt vare har mangler, må du gi oss beskjed med en gang slik at vi kan rette det opp.
FORSINKELSE
Vi følger kjøpsloven kapittel 5 krav om kontraktbrudd fra kjøperens side. Det gir allikevel ikke kjøperen rett til kansellering eller erstatning uten å ta kontakt med oss først.
RESERVASJON
Vi forplikter oss til å gi så korrekt informasjon som mulig om våre produkter i nettbutikken, men vi tar forbehold om at feil kan forekomme. Det kan innebære:
-Skrive/trykkfeil som kan føre til at vi ikke kan levere i forhold til informasjon i nettbutikken, markedsføringen eller andre måter.
– Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av den hvis produktet er utsolgt. Når en slik sitasjon oppstår så vil kunde informeres om dette, og samtidig få informasjon om eventuelle alternativer. I et slikt tilfelle har du som kunde mulighet til å bestemme om du godtar endringene vi tilbyr i stedet for den originale ordren din. Du får også i slike tilfeller muligheten til å kansellere hele bestillingen og få pengene tilbake.
– På grunnen av tekniske årsaker og datamaskinens evne til å vise farger kan det hende at produktene ser litt annerledes ut i virkeligheten enn i nettbutikken (pc-skjermen).
– Vi tar forbehold mot hendelser som ligger utenfor vår kontroll/ påvirkningsgrad, såkalt force majeure, for eksempel, men ikke begrenset til: Krig, jordskjelv, brann, andre naturkatastrofer og faktorer utenfor vår kontroll som kan forhindre oss fra å levere deg den beste kunde opplevelsen.
-Prisene i nettbutikken kan variere og endre seg, men det er alltid prisen som kommer fram på ordrebekreftelsen som gjelder.